zaterdag 5 januari 2013

From the heart

De binnenkant van dit kleine album is gemaakt met papieren zakken, hiermee heb ik eerst de basis van het boekje gemaakt door ze aan elkaar te plakken. De opening van de zakken kun je gelijk gebruiken om leuke tags in te steken. Daarna heb ik het album aan de binnenkant beplakt met het mooie papier van Pion Design.

Ik gebruik zelf graag de 6inch vellen omdat ik dan verschillende dessins in mijn boekje kan verwerken, er staan namelijk 4 verschillende dessins op 1 vel staan. Als cover heb ik karton eerst bewerkt met gesso en daarna geembossed met de Texture fades van Tim Holtz die ik vooraf eerst met distress inkt (peeled paint) had ingewreven. Hiermee krijg je hele leuke effecten in je boekje. Binnenin het boekje heb ik meerdere pagina's met embossing folders bewerkt. Het hart heb ik zelf gemaakt van zwarte Fimo klei en daar een stempel ingedrukt. Daarna heb ik hem afgewerkt met Perfect pearls.

Dit boekje is nu klaar om er iets persoonlijks van te maken met foto's en journaling.


 Gebruikte materialen:.
Veel kijkplezier,
Soraya 

3 opmerkingen:

  1. Een heel mooi boekje is het geworden met de zakken en de labels/tags
    De voorkant is ook heel bijzonder met de gesso zo bewerkt en het hart in de wijzerplaar vind ik ook erg mooi.
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Soraya,

    Gaaf boekje geworden!!! Ik vind de techniek die je hebt gebruikt met de inkt op die embossingfolder errug leuk geworden.
    Ga ik zeker nog eens proberen, bedankt voor de tip!

    Groeten van Femminde

    BeantwoordenVerwijderen